Info från Reumtikerförbundet

Reumatikerförbundet  kommer i vår på försök att tillsammans med ABF sända ut två temakvällar via nätet på www.abflive.se med god kvalitet. Vi kommer också att ge möjlighet att ställa frågor via e-post och troligen också via sms. Mer fyllig information kommer att finnas tillgänglig via hemsidan i god tid innan den 12 maj. Allt material kommer också att ligga kvar på nätet för nedladdning eller för att titta på vid senare tillfälle.

FIBROMYALGIDAGEN 12 MAJ kl 18 – 21
På ABF-huset Sveavägen 41 i Stockholm
Medverkande: Pernilla Åsenlöf; docent vid Uppsala universitet, sjukgymnast Stefan Bergman; docent Spenshults Reumatikersjukhus, allmänläkare.
18.00 Något om Reumatikerförbundets arbete med FM
18.10 Fibromyalgi (FM) – fysiologi och psykologi och aktuell forskning; nya kriterier för FM, Socialstyrelsens riktlinjer för smärta och aktuell forskning.
19.10 Beteendemedicinsk rehabilitering vid FM; Strategier med inriktning på lösningar med individens behov och resurser som utgångspunkt.
20.10 Frågor svar och diskussion med våra medverkande
21.00 Avslutning

SLE – FÖRELÄSNING 23 MAJ 17.30 – 20.30
På Västra Vägen 32, Linköping, Östergötland
Medverkande: Med dr Christopher Sjöwall; läkare Länskliniken för Reumatologi, Linköping

• Allmänt om SLE
  • Finns något nytt inom forskningen?
  • Finns nya läkemedel i sikte?
  • Vad händer med Linköpings eget SLE-register?
50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!